onsdag 30 mars 2011

Blogg know-how

Dag nr. 2. Idag tänkte jag på er, kära medlemmar, som är nya i bloggvärlden. Jag är väldigt fascinerad med allt roligt man kan göra i den här bloggen. Man kan lägga in bilder, länkar och annat roligt. Också utseendet på bloggen kan man mixtra med. För att ni skall få ut det bästa av denna blogg tänkte jag skriva en mini användarguide för Vänö Vänner bloggen:
  • Beställ bloggen
    Som jag sa så kommer saker och ting uppdateras och ny information kommer lite heltiden här på bloggen, att vänta är en presentation av sommarens evnemang för att inte tala om alla recensioner och infon om saker som hänt. Jag tänkte också att vi kunde få lite olika presentationer av medlemmar och annat smått och gott hit. Det gäller alltså att hålla sig uppdaterad på informationen här. Ett bra sätt att hålla koll är att skriva in sin e-post i balken "Follow by e-mail "och sedan klicka på "submit" så borde det droppa in ett mail på ditt e-postkonto när jag uppdaterar denna blogg. De lite mer avancerade användarna kan RSS:a denna blogg till sitt RSS konto. Här har ni en liten film om RSS.





    • Vem skriver i Vänö Vänner bloggen
    Nere till höger hittar ni en beskrivning "Om mig". Då ni bekantar er med profilen kan ni märka att det tydligen är en svenskspråkig mygga som bloggar. Med största sannolikhet är det er sekreterare som sitter vid tangentbordet, men bloggen är föreningens och därför får också intresserade styrelsemedlemmar ta kontakt med sekreteraren i fall de känner för att skriva ett par rader. Också medlemmar kan gärna höra av sig om de vill föra vidare information till bloggen. Därför har vi myggan som bloggar!
    • Fiskarna
    Längst ner på sidan finns ett litet akvarium med fem fiskar. Dessa fiskar följer efter pilen då ni för den över akvariet. Om ni klickar på akvariet så matar ni fiskarna. Så nu kan ni även virtuellt njuta av fiskar :)

    Enjoy!

    Inga kommentarer:

    Skicka en kommentar